Пратиоци

понедељак, 28. јун 2010.

*To je neznost sama* :))

Torta ili kolac!?
((: ili opet visnje :))



Ako je torta po svim relevantim definicijama slatkis koju krasi atraktivna zavrsnica, (u vidu "prekrivaca" od socnih nadeva, fila od slaga, voca, raznih dekoracija od cokolade ili marcipana), kao poslednji a najglavniji paradni detalj kojim se istice vaznost dogadjaja, bez obzira na samu sadrzinu torte, onda je ovo sto sam ya smuckala ipak kolac :)

Premda ima oblik torte, tj. klasican oblik okrugle torte, ne bih smela da je nazovem "tortom" jer nisam ispunila ovaj najglavniji zavrsni cin koji svaku tortu stavlja na krunisani pijedestal kao poslednji adut u zavrsnici svake svecanosti.
Ako opet pomislim na optimizam, kojim bih se okruzivala i u najbeznacajnijem danu, onda bih ovaj kolac mogla da nazovem "torta za svaki dan" ali ne zelim da je uvredim :)
Njena ukusna neznost koja me je ocarala s pravom, iako bez spoljne vidljive pompezne dekoracije, moze da je svrsta u "pravu" tortu :))



Takodje sam mogla da joj pridodam "krunu" od slaga, da bih vizuelno docarala njenu vazdusastost, ali verujte i bez toga je dostojna (iako ovako kao "brineta" robustno deluje ;)!






Cuvena francuska poslovica "o ukusima se ne raspravlja" na italijanskom zvuci:
"o tortama se ne raspravlja"
pa cu se nadalje uzdrzati od komentara i, iako bi trebalo pojasniti izbor muzike u ciji cete razlog sigurno proniknuti ;), samo s uzivanjem predstaviti ovu milinu koju sam nazvala:

*To je neznost 'sama*


-od jednog celog jajeta, prstohvata soli i maslinovog ulja (koliko je potrebno) umutiti redji majonez
-200 gr gorke cokolade s 72% kakaoa iseckati na priblizno jednake komade i istopiti na pari, skloniti s vatre, ostaviti da se prohladi
-sjediniti ohladjenu cokoladu s majonezom (ili upotrebiti 200 gr razmeksanog putera koji sam ya zamenila ovim majonezom radi ponovnog eksperimenta ;)
-posebno umutiti 2 cela jaja i 1 cup (236 ml) belog kristal secera
-sada spojiti smesu od cokolade sa smesom od jaja
-na kraju dodati 2/3 cup prosejanog finog psenicnog brasna (2 x po 79 ml)
Sjedinjenu smesu ostaviti na stranu.

Sada:
-u posebnu posudu izmutiti 1 celo jaje s 1/4 cup belog kristal secera (59 ml)
-dodati 250 gr mascarpone-a, sve zajedno izmutiti u jednolicnu smesu

Visnje u rumu:
-400 gr zaledjenih visanja bez kostica posuti s 3 kasike smedjeg secera, 1 vanilin secerom i s toliko ruma da se visnje u njemu natope
-povremeno promesati da se secer u rumu otopi
-ostaviti poklopljeno da odstoji do upotrebe tj. dok se visnje ne odlede i poprime ukus ruma (2-3 sata -1 dana)

Rernu zagrejati na 180 C.

Pleh za tortu premazati puterom pa na ovaj nacin oformiti slojeve:
I-prvo u pleh na dno sipati 2/3 smese od cokolade, poravnati
II-kao drugi sloj poredjati dobro od soka ocedjene visnje
III-treci sloj je smesa od sira
IV-preostala 1/3 kolicine cokoladne smese (sipana i stapicem preko promesana u mramornom uzoru)

Zagrejanoj rerni sada smanjiti temperaturu na 160 C, tortu peci oko 55-60 minuta.
Pecenu tortu izvadjenu iz peci, ostaviti na resetki u plehu da se potpuno ohladi. Skinutu obruc s kalupa!




Komad torte dekorisati sosom od visanja, posuti prah secerom i posluziti uz domacu visnjevacu :)

Ugodjaj garantovan jer *to je neznost sama* ;)


Poz. :*

9 коментара:

  1. Ništa njoj ne nedostaje. Meni je i ovako izvrsna, baš i nisam ljubitelj ukrašavanja, šlagova i sličnog. I mene je zaintrigirala majoneza kao zamjena za puter, moram probati!

    ОдговориИзбриши
  2. Kako prekrasno pišeš, duhovito i zanimljivo. Ne smiješ nazvati ovu tortu kolačem jer je zaista prekrasna, iako je izostalo kičenje. Ja za kičenje torti ionako ne marim i mogu na prste nabrojati koliko sam se puta u svom dugom životu odvažila i potrudila sa ukrašavanjem divnih torti koje sam napravila. Torta je divna.
    Uživam u ovoj muzici, super mi je raspoloženje kada ovdje navratim.

    ОдговориИзбриши
  3. Snjeza znas kako je to kod mene :)
    Nameracim se da pravim nesto slatko iz cistog prohteva.. pa uletim u kuhinju i sta nadjem to i upotrebim :))

    Specijalno da idem u trgovinu zbog nekog recepta odavno nisam uradila.. kuvanje po principu "sta nadjes to pravis" me posebno zadovoljava.. pre svega zbog kreativnih mogucnosti koje boravak u kuhinji cini primamljivijim :)

    Tako, tog dana, "zavirim" u frizider kad ono nema putera a ni majoneza, koji moram priznati i vrlo retko kupujem.
    U zamrzivacu sam imala jos jedan komad domaceg putera, koga bi bilo dovoljno a na koji sam potpuno zaboravila, a i nisam videla iako sam vadila visnje iz zamrzivaca!
    Dakle u nedostatku putera opet sam upotrebila ovaj nadasve koristan Miroslavljev savet.. cuti kakva sam krecana i na to sam zaboravila ali na svu srecu setih se majoneza u kolacima pa sam ga ovako smuckala od celog jajeta (premda obicno kada pravim majonez koristim samo zumanca :)

    Na kraju je sve ispalo ovako kako je ispalo.. osim naravno "krune na torti" :))

    Zahvaljujuci vasem nesebicnom i srdacnom ohrabrivanju smatracu da ni u cemu nisam omanula (: dapace :)

    ОдговориИзбриши
  4. Volim voće u rumu. Pretprošle godine spremala sam ga za zimnicu, prošle nisam stigla, a ni ove još nisam počela, morala bih poraditi na tome. Upravo zbog ruma, "ova torta" zvuči mi fantastično:)

    ОдговориИзбриши
  5. Sanela i sama sam ranije cesto pravila voce u alkoholu pa evo tek sada tj. poslednjih nedelja stalno nesto pravis s ovako pijanim rum visnjama :)

    Taj "rum chup" je odlicna stvar, a skoro me je na njega podsetila Pticica.. mozda cu ga uskoro spremiti ponovo!

    Ako je sastav nekih slatkisa po nasem ukusu eto razloga da se upustimo u avanturu ;)

    Hvala Sanela i dobrodosla!

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман13. јул 2010. 21:09

    Interesantno rum i visnje, ja sam uvek koristila Maraskino sa visnjama. Obozavam visnje.

    ОдговориИзбриши
  7. Da to je nekako logican komplet jer u sastav maraskina ide i maraska (sorta visanja) pa je taj spoj i normalan :)

    Ovo je neka druga kombinacija jer dobar i kvalitetan rum vocu daje poseban ukus tj. odjednom ali u intervalima istice ukus voca i ruma!
    npr. kombinacija visnje s rakijom istice rakiju a ubija ukus visnje, kombinacija maraskino s visnjama opet spajaju sav taj ukus u jedno dok kod ruma taj spoj je nepromenjena izrazajnost oba sastojka u jednom pa kad se zagrize visnja ona odaje oba ukusa sto se meni vise dopada ;)

    Probajte mozda ce se i vama svideti :)

    .

    ОдговориИзбриши