Пратиоци

субота, 11. фебруар 2012.

Sargarepa na korejski nacin!

"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, 
budala progovori a fukara se obogati"

..

Ocaravajuca Andriceva misao.. ali ya cu danas o SARGAREPI :),




kao sled i logicki nastavak na "Kimchi", jer je ovo takodje salata na korejski nacin, pa bih vam posle ljutog kineskog kupusa predstavila i ovu ljutu salatu od sargarepe!

Ova korejska ocaravajuca salata vrlo je popularna i u Rusiji jer se od jeftine sirovine dobija maksimalan efekat koji osvaja na "prvu probu" :)
Bila sam ubedjena da sam o ovoj salati vec pisala na blog-u ali nisam.. (tj. toliko sam recepata objavljivala da bi mi za nanovo prezentovanje svih njih bilo potrebno jos puno, puno godina ali necu biti lenja a pogotovu necu dozvoliti da me fukare "izbrisu"!
Dapache, eto lepe prilike i dobrog povoda za ovaj tekst koji je, doduse ne u ovom izdanju, vec bio izvodjen :))
Obozavam ovu pozorisnu terminologiju pa mi nemojte zameriti :P

Naglasila bih da sargarepa pripremljena na ovaj naci osvaja sva cula!

Blago ljuta, karakteristicnog korijander i muskat ukusa - zacina koji sargarepi daju posebno dopadljivu notu, zacina koji ne guse ukus sargarepe vec ga posebno isticu, dopunjuju i naglasavaju.
Sargarepa postaje promenjene - intenzivnije boje, zbog dodatka praha korena kurkume - turmerica, koji i boju ulja menja u lepo narandzastu boju, tako da se ulje stapa i spaja s sargarepom u neodvojivu celinu!
Salata se lako pravi, moze dugo da stoji na hladnom a stajanjem sazreva i dobija na punoci. Najpreporucljivije je praviti kolicinu salate koja se upotrebi u roku od nekoliko nedelja da sargarepa stajanjem ne bi promenila cvrstocu i ukus tj. da se prutici sargarepe ne omlitave.. a i zbog toga sto je sargarepa dostupna preko cele godine pa je bolje jesti uvek sveze pripremljenu salatu :)

Sargarepa se za ovu salatu sece na specifican nacin - na dugacke "sibica" prutice sto je i jedini uslov. Upotrebiti za ovu salatu duze sargarepe radi upecatljivijeg efekta!
Postoje i specijalni nozevi za secenje ovog oblika ali nije problem i ako ga nemate jer sve moze i obicnim nozem da se isece, premda je tada naravno proces pripreme duzi.
Sargarepu za ovu salatu nikako ne rendisati na rende jer joj se tako menja ukus i duzina trajanja. Rendisana sargarepa brzo biva mekana jer je tanka a secena na prutice uvek ima cvrstinu i specifican ukus hrskavosti!

Zainteresovanima evo i recept ;)


Ako se odlucite za ovu avanturu bice vam potrebno da prvo od sledecih zacina napravite mesavinu zacina.
Sastojci za mesavinu zacina su:
kamencici smedjeg secera, seme korijandera, suve ljute papricice (peperonchini), prah kurkume, crni biber u zrnu i sveze rendisani ili muskatni orascic u prahu.
Kolicinu pojedinacnih sastojaka odrediti prema ukusu.
Smesu zacina istucati u avanu.
Napomena:
-seme korijandera ne bi trebalo istucati u prah vec da bude grubo polomljeno u avanu da se kasnije ti komadici u salati vide.

Za salatu upotrebiti na 1 kg secene sargarepe 3-4 kasicice ovog mix-a zacina. Kolicinu zacina proporcionalno povecavati prema kolicini sargarepe ili po ukusu.

Dalje:
1 kg dobro oprane i ociscene sargarepe iseci na prutice kao "sibica" - celom duzinom.
Sargarepu posoliti krupnom morskom solju po ukusu i ostaviti da odstoji 30 minuta.


Posebno u avanu istucati 2-3 cena belog luka, a u serpicu pomesati 1 dl maslinovog ulja i 1 - 1 1/2 kasiku belog vinskog sirceta.
Serpicu poklopiti a mesavinu zagrevati na vatri dok ne provri (zbog prskanja posudu s uljem i sircetom obavezno poklopiti).

Sada prvo u pripremljenu sargarepu dodati istucani beli luk (ako sargarepa tokom stajanja pusti dosta soka ocediti ga) i mix zacina, sve dobro promesati.
Zatim dodati vrucu smesu od ulja i sirceta, opet sve dobro promesati i ostaviti da se potpuno ohladi.
Posudu s sargarepom poklopiti, ostavit u frizideru da se dobro ohladi.

Salatu "SARGAREPA NA KOREJSKI NACIN" sluziti posle 2-3 dana od pripremanja a najranije posle
3-4 sata (da se makar za to vreme zacini prozmu s sargarepom u kompaktnu celinu a salata poprimi specifican ukus)!

Dakle ova salata je za svaku preporuku, slaze se uz mnoga jela, jeftina je a uz neodoljiv ukus potpuno je ludilo :)

Jedu je cak i oni koji ne vole ljuto..  :)

A oni koji vole ljuto ovu sargarepu obozavaju!

Uzivajte :)


8 коментара:

  1. Prije par godina sam ponovno pročitala Prokletu avliju i kada sam došla do ove njegove izreke tako mi je zazvonilo!!! I on je u pravu, kada bolje razmislimo, nažalost!
    I moram reći da mi se jako sviđa ova salata. Izaziva me da je napravim. Naravno, ne poznajem ja koreansku kuhinju, da se razumijemo! A uz mm to bi bilo nemoguće.
    Pozdrav iz Knina

    ОдговориИзбриши
  2. Proverila sam, imam sve navedene zacine. :) Bas mi se dopada ova salata, moracu ju probati.
    Volim azijsku kuhinju, ali cesto ne mogu pronaci u svom gradu sve potrebne zacine.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ali sa svinjskim usima je vrh ukuvati svinjske usi i iseci slicno kao sangarepu i pomešati sa vec sve sto je potrebno stvarno je super ja sam takvu salatu jeo u Moskvi i pravila je prava korejanka

      Избриши
  3. Ovaj Andrićev citat je posebno dobio na značenju u ovim vremenima kada smo se uvjerili da je to stopostotna istina.
    Mrkva ili šargarepa mi je omiljena u svim varijantama, kuhana, kisela ili svježa. Moja prva sjećanja na hranu iz vrtića su da sam vadila mrkvicu iz supe i ostavljala sa strane za desert, kako bi mogla da je pojedem samo jer sam je voljela više od svega ostalog iz tanjura. Mama kaže da sam i kao malo dijete grizla mrkvicu i jela je u slast kao jabuku.
    S obzirom da sve začine imam i da recept nije pretjerano zahtjevan ovo moram probati, jedini problem će mi biti sačekati ta tri dana, jer bih ipak radije čekala preporučeno vrijeme, nego je jela isti dan.
    Vratit ću se na post sa komentarom kada isprobam i unaprijed ti hvala - divota, stvoreno za mene.

    ОдговориИзбриши
  4. Pozdrav drage dame i vama hvala na javljanju :)

    Cosmo nece biti problem ni da je probas i posle 3-4 sata a ni sutradan pa i posle 2-3 dana.. taman ces uociti razliku!
    Tek sveze napravljena sargarepa ima onaj "drvenasti" ukus i cvrstocu a stajanjem postaje savitljiva ali opet lepo hrskava plus jos sjedinjavanje u celinu sa svim zacinima.. prava milina :)

    Posto tako nezno volis sargarepicu jako me interesuje da li ce ti se i ovakva dopasti!?


    Sve najbolje zelim!

    ОдговориИзбриши
  5. Konačno sam našla vremena da napravim ovu krasnu salaticu i stvarno je milina. Dužnik sam ti, hvala.
    Inače volim dodavati kiselo povrće u sendviče i burgere, pa ću ovo iskušati u toj kombinaciji.

    ОдговориИзбриши
  6. Sa svinjskim usima je vrh ukuvati svinjske usi i iseci slicno kao sangarepu i pomešati sa vec sve sto je potrebno stvarno je super ja sam takvu salatu jeo u Moskvi i pravila je prava korejanka

    ОдговориИзбриши
  7. Једино што је ово руска салата, у Русији је зову корејска шаргарепа, а у Кореји , нико никад није чуо за њу.

    ОдговориИзбриши