Пратиоци

недеља, 26. децембар 2010.

~Pa_

_stetadasebaci~  :))

Ovako se sale nasa deca kad jedu pastetu ,a bogami i mi matori, pa je i ova improvizacija na temu "soja pasteta" dobila naslov :)






Inace od kako sam davnih dana procitala ovaj recept, koji cu nize priloziti, a koji je na mom jelovniku od kako sam ga i prvi put isprobala, meni je pravljenje pastete na ovaj nacin postalo omiljeno.
Citanje raznih recepata o spravljanju ovog carobnog namaza me uvek vrati na ovaj jer je pored poeticnosti pre svega vrlo mazljiv ooo.. a tek sto je ukusan da i ne govorim ;)




Varijacije su moguce, kao sto se iz prilozenog vidi, ali osnovu po brkatom karikaturisti bez pogovora obavezno pratim!
Kada budete citali recept videcete da cete pozeleti odmah da ga isprobate a mozda vas podstakne i ovaj Cooketin prilog bas kao sto je i mene :)

Od sveg srca preporucujem!

"~Srpska Anarhisticka Mreza


BAZAR br.805
Thu, 28 Mar 1996 18:34:02 GMT

SVE OD IZNUTRICA
Napisali, skuvali i pojeli (uz pomoc prijatelja): Dva debela novinara~


"Pasteta brkatog karikarturiste


U mnogim cuvenim restoranima kao specijalitet nude hladnu guscju dzigericu sa guscjom mascu. Moze tako. Ali, moze i drugacije.
Aleksandar Klas je usao u "Ginisovu knjigu" kao najvise nagradjivan karikaturista na svetu, a u "Veliki narodni kuvar" bi mogao da udje sa "pateom", kako on naziva svoju pastetu.

Kilo guscje dzigerice se ocisti od zilica i isprzi tako da nema koricu, ali i da ne bude krvavo. Onda se ohladi. Na malo ulja se proprze cetiri osrednje sitno iseckane glavice crnog luka: da bude luk staklast, a da ne porumeni. I to se ohladi.
Desetak kokosijih jaja se tvrdo skuva. Ohlade se, pa se odvoje zumanca a belanca iskoriste za stogod drugo.
Sredina od vece kifle se potopi u mleko pa se dobro iscedi.
Sve ovo se dvaputa samelje u masini za meso, na sitnu resetku.
U to se doda jos tri frtalja paklice putera, soli i bibera po ukusu pa se sve dobro izmesa.
Jede se sa prepecenim hlebom i puterom, a brkovi brisu grubo tkanom lanenom salvetom.

E, sad. U nedostatku guscije dzigerice, komotno se moze koristiti i pileca. Ako se pak, sve sprema na guscijoj masti, onda ova vrlo uspesno moze da glumi pravu "gusku"."

Ga.. ga.. ga.. :))

Guske na sve strane.. ali verujte ya ih stvarno obozavam.. jedna me ugrizla za dupe kad sam bila mala.. bili mi na "Pantalej vasaru" i tamo bile i neke guske, jedna nas pojuri, nas decu, i mene stigne i ujede.. dobro nije me bas ujela vec onako "kljucnula" mi guzu a evo pamtim i danas :))
Ali i danas me nesto ganjaju  sve neke guske i htele bi da me ujedaju pa i za dupe cak ali ya sam vec porasla pa umem "brzo da trcim"..
Ma sta da vam pricam moze samo pod prozor da mi pljunu ali da me ujedu vala vise "mm" :))

Dakle s gusaka na soju pa umesto guscije dzigerice - sojine pahuljice
a ima tu i 
puno razlicitih vrsta luka
(praziluk, crni luk, kapula, srebrnjak, mladi luk i sl.)
sojin puter, ulje od kostica grozdja, grappino (lozovaca rakija), razni zacini i sosovi,
kuvana jaja pa samlevena i s belancima koja
"nisu trebala za stogod drugo".
Kuvalo se to posle i u francuskoj ben mari banji parnoj i tako..

Zaliveno sojinim maslacem i lepo upakovano moze cak i poklon biti..


Brkove nisam brisala salvetom jer sam ih bila obrijala..
premda vidim da je moderno i da ih mnoge pustaju pa cak ne brisuci :))

QQ necu vise zaplecu se ((: k'o pile u brkove :))

..


Uh.. a htela sam jos nesto da vam ispricam ali neka.. drugi put ;)

Ljubim vas sve redom :***



*




2 коментара:

  1. Pa-šteta da se baci, vrlo originalna zezalica, kao i stil u kojem je napisan recept.
    Guščju paštetu nisam pravila jer se u ovom malom selu, a velikoj selendri ne mogu nabaviti namirnice, ali zato se može naći gotova francuska guščja pašteta i odlična je, mada meni ima pomalo prejak miris. rekla bi da je Brkina mnogo bolja, barem kada je riječ o onom na šta smo mi navikli.
    Ova varijanta od sojinih klica sa sojinim puterom nešto je što bi rado probala.
    Post duhovit kao i uvijek, razvedrila si mi dan.I na kraju, hvala na linku na moj post.

    ОдговориИзбриши