Пратиоци

субота, 12. септембар 2009.

Posle djevreka ostane "yupa"!


Da bas tako posle djevreka ostane rupa zvana "yupa" ali to nije neka obicna yupa vec ona koja se PAMTI :))

Pa sto veci djevrek veca i ona.. mislim yupa ;)


Ah.. da nije bilo ovog lepog teksta ne bi bilo ni ovih lepih "Djeram u Moskvi bublika" :))

"Evo vam bublika DJEVREKA kao kod Filipovica s Djerma.. premda juče dobih kompliment od mog muza da su i bolji;).. a moram reći da su stvarno ispali kao upisani:)


Promene u receptu su bile iz opravdanih razloga naime nisam imala mleka pa sam hladan kefir (1 dl) razblazila vrucom vodom (1 dl -ispala je temperatura taman da se umesi testo) nisam svu tecnost upotrebila otprilike oko 1,5 dl +-!

Upotrebila sam 250 gr + još malo bio brasna tip 110 firme „Bjorg”

i kesicu suvog kvasac Dr.Oetker 7 gr, maslinovo ulje (od prilike:) a za posipanje mesavinu susamove soli 2 malene kasicice - susama 4 kasicice..

Bublike sam kuvala oko 3 minuta tj. kad ih spustim u malo posoljenu kljucalu vodu i kad isplivaju onda se još kuvaju a zatim ih okrenem, još se malo kuvaju, resetkom se vadi i ocede, stavljam na pek-papir i premazujem zumancetom promesanim s malo hladne vode, preko se pospe gamasio-susam.

Peku se na 220 C zagrejana rerna, drugi donji nivo, ventilator 10 minuta, prohladeni na resetki a odmah posle se jedu;)"



Mile veliko hvala za divan recept i slikovit poetican opis jer ovo vredi sacuvati za sva vremena:

"„Subota 4. decembar 1993.


KUVANI DJEVREK

Posle tri nedelje jezive kosave i cvokotanja na poslu, u stanu... danas je vetar konacno posustao, a sunce je uspelo da dotera temperaturu nešto malo iznad nule.

Ici u shoping ovde u gradu, a zaobici ”Bulevar„ to je čist promasaj, pa smo prema tome Veca i ja skoknuli pravo do ”Bulevara„ sa idejom da pronadjemo poklon za sutrasnji Dudin peti rođendan.

Kod ”Vuka„ smo se ”prikljucili na dvosmernu pokretnu traku„ - masu ljudi koja je curila u oba smera.

Prestravljen kolicinom sveta koji me je gurao napred kroz koridor ogranicen prodavnicama i tezgama montiranim na trotoar.

Prodavnice, bez kjupaca i sa robom, ako je ima jezivo skupom i tezge sa kojih ”kipi„ roba i kojoj je pristup prilično ogranicen masom radoznalaca.

Placanje je iskljucivo u nemackim markama. Sve je tu pri ruci, potrebno je samo poneti novac sa sobom.



Preko puta pijace Djeram privukao nas je miris hleba iz pekare. Upravo su se pekli cuveni kuvani djevreci. Pekara lepo osvetljena, ogromna stakla na izlogu, ali tehnologija spravljanja djevreka ista kao i kada je 1930. godine osnovana.

Ukus, oblik i dozivljaj pri jelu nije se menjao vise od sezdeset godina.

Sa djevrecima koji su se pusili u našim rukama, pobedonosno smo se probili do prve sporedne ulice.

Pronasao sam kod kuce i recept pisan rukom. Verovatno nedostaju neki detalji, ali secam se tačno da sam recept isprobao i da je sasvim uspeo.

Mislim da svakako zasluzuju da se stave na spisak ”rajskih„ jela pa zato recept sledi:



DJEVRECI (kuvani)



a)MATERIJAL

brasno 500 gr

ulje 100 ml

jaje 1 kom

kvasac 20-30 gr

mleko + malo secera 125 ml

so



b)METODA

-testo zamesiti, po potrebi dodati malo vode

-testo ne treba da kisne (važan detalj!)

-oblikovati u već prepoznatljivu formu djevreka

-ubaciti u kljucalu vodu (u zavisnosti od velicine posude i umesnosti kuvara broj ubacenih djevreka trebalo bi da bude razuman)

-kuvati dok ne isplivaju na povrsinu!

-poredjati na zamascen pleh

-premazati djevreke zumancetom (poželjno guscje pero za premazivanje!)

-posuti susamom

-peci na temperaturi od 220-250x C (430-480x F)

-nakon pecenja staviti ih na resetku da se prohlade

*

-Rumeni djevreci služe se uz jogurt, kiselo mleko, pivo...

-pozvati obavezno i komsije



mile

*************************************************** ” "

2 коментара:

  1. Pravila kuvane djevreke ali nisam bas odusevljena :-(
    nesto su mi "zblebani" ocekivala sam da ce biti suplji
    Ljubim te miaiva

    ОдговориИзбриши
  2. Oh.. pa gde si mi ti :*

    Cudi me da ti nisu uspeli a recept je bas super!
    Meni uvek budu fantasticni cak sam pravila i neku varijantu samo kuvanih pa ukomponovanih s mesom.. mozda se i secas kacila sam fotku na Frappr-u.. ponovicu je i ovde da te podsetim ;)

    Ljub:*

    ОдговориИзбриши